Short: Fast(?) Lightwave object viewer (WOS) Author: ray@freemail.hu (Ray of Therapy) Type: gfx/3d Requires: AGA (or CGX), 020+ & PPC CPU, WOS (powerpc.library v7+) Tulajdonságok: -------------- többféle megjelenítési mód: envmap, texturemap, lightshading, fake-phong, z-buffer shading, csak pontok (RMB-vel választható) választható képernyőmód (m) választható envmap, ill. texturemap kép (t) triplebuffered intuition képernyő automatikus középrehelyezés és beméretezés Figyelem! --------- A demo verzió nem mindig (kb. 50% arányban) azt az objektet tölti be, ami meg lett adva a parancssorban, hanem egy "D" betűt. Ha a WarpOS egy "PowerPC Alignment exception..." üzenettel leáll, állítsd az envarc:PowerPC/EnAlignExc környezeti változót 0-ra (pl a "setenv envarc:powerpc/EnAlignExc 0" paranccsal), majd reseteld a gépet. CGX, P96 felhasználók: ---------------------- Indítás után m-el válassz screenmode-t, ha véletlenül a beépített c2p megy, kapcsolj át a c-vel a rendszer-c2p-re. Csak 8 bites képernyőmódot érdemes választani. Billentyűparancsok: ------------------- LMB,Esc,q,x: kilépés p: objekt pontmegjelenítés ki-be b: képernyőtörlési módok: törlés, halványodó törlés, halványodó+elmosódó törlés, halványodó+elmosódó+eltolódó törlés (fire effekt). :) f: fps mérő megjelenítés ki-be r: forgás leállítása R: összes változó alaphelyzetbe állítása l: fény forgatásának ki-be kapcsolása (lightshading, fake-phong) c: belső c2p és graphics.library/WriteChunkyPixels() függvények közötti váltás. Ez utóbbihoz melegen ajánlott egy gfx kártya, vagy AGA esetén az aminetről a BlazeWCP.lha-t (util/boot). m: screenmode választás asl requesterrel t: új textura betöltése d: kétoldalas poligonmegjelenítés ki-be i: polygonok át-, ill. visszafordítása (flip) s: változók elmentése (ENV:LWToy.vars) S: változók elmentése (ENV:LWToy.vars, ENVARC:LWToy.vars) w: változók betöltése (ENV:LWToy.vars) W: változók betöltése (ENVARC:LWToy.vars) 0: gamma változók alaphelyzetbe állítása 1,2,3: R,G,B gamma változók csökkentése 4,5,6: R,G,B gamma változók növelése kurzor fel: "pötty" fényerejének növelése kurzor le: "pötty" fényerejének csökkentése kurzor balra: forgatás egyik irányba kurzor jobbra: forgatás másik irányba RMB: megjelenítési módok közötti választás: envmap, texturemap, lightshade, fake-phong, z-buffer shading, csak pontok (pötty). További technikai információk: ------------------------------ A viewer kezel 3 ill. több pontból álló poligonokat, de csak akkor jeleníti meg korrektül, ha az konvex (nem konkáv, mint pl. egy L betű elölnézeti képe), illetve a poligon pontjai egy síkban vannak. Ez a program kihasználja a PowerUp kártyák adta kétprocesszoros lehetőséget, mivel a PPC és 68K processzorok párhuzamosan dolgoznak: a PPC csinálja az összes 3D-s műveletet és a chunkybuffer-es műveleteketet (pl: törlés), a 68K pedig a WriteChunkyPixels()-t (AGA képernyőmód esetén választhatóan c2p-t) és a rendszeradminisztrációs dolgokat, mint pl. képernyő és ablakkezelés, beviteli eszközök kezelését (egér, billentyűzet) illetve a fájlműveleteket. Ez a stuff melegen ajánlott, ha nem az internal c2p-t használod: BlazeWCP.lha util/boot 28K ULTRA FAST 32bit C2P patch for OS chunky fun Az LWToy_envmap.chunky fájl: Ez egy 256x256 pixel méretű chunky kép, ami envmap-nál "tükröződik" az objekten, texturemap-nál pedig rá van "feszítve". A palettája (ami nincs mellékelve) sötéttől világosig van rendezve (szürkeárnyalatos). Ha érdekel egy regisztrált verzió a programból, írj egy emailt ide: lwtoy@freemail.hu Elérhetőségem (ha találsz programhibát, vagy van ötleted): lwtoy@freemail.hu vagy néha Ray^TRY az #amighu irc csatornán (ircnet) Üdv Ray of Therapy